Joanne

Mijn naam is Joanne en ik probeer te stoppen met drinken van alcohol. Volgt u mij gerust.



dinsdag 16 december 2014

Nieuwe kansen een nieuw begin. Ik stop met drinken nu meteen en aanvaard hulp via de AA.

Ik ben Joanne 38 jaar en ik ben alcoholiste,
Tot nu toe ben ik steeds terug gevallen.
Mijn vrienden en partner blijven in mij geloven. Ik ga het nu serieus aanpakken.
Ik wil vrij zijn niet meer geïsoleerd en leugenachtig en vaag door de drank, het is mijn vriend niet meer die beloond of pijn zou stillen en helpt of voegt niets meer toe, dat was een leugen die ik mezelf wijs maakte.

Ik ga mijzelf serieus nemen en heb gister gebeld naar de AA meteen toen ik de fout na 16 dagen nuchter in ging. Ik was teleurgesteld in mezelf en naar mijn omgeving toe.
Ik was aangenaam verrast door het eerste telefonisch contact wat ik had.

Vanavond word ik nog een keer gebeld, best spannend maar ook fijn want ik denk dat dit gaat lukken ik samen met de AA. Ik heb vertrouwen.

Ik probeer iedere dag hier wat te vertellen over de nieuwe weg die ik nu ingeslagen ben.

Ik hoop dat ik jullie een kijkje kan geven in wat ik meemaak en dat het al is het maar 1 persoon kan helpen ook te gaan voor je eigen echte ik en een mooier leven. Leven van vrijheid maar het blijft elke dag je best doen. Iedere dag nuchter is er weer 1. Ik heb vandaag het m geflikt mijn weer opnieuw eerste dag niet gedronken.

Reis / lees je mee ?


5 opmerkingen:

Brigitte Schrijvers zei

Ik ben trots jouw vriendin te mogen zijn en reis graag met je mee

Anoniem zei

Hallo Joanne.
Ik wou je ontzettend veel succes wensen in jouw strijd tegen de alcohol. Mijn schoonvader is aan alcohol overleden en ik heb hem vlak voor zijn dood verzorgd. Ik heb het dus van heel dichtbij meegemaakt. Hij redde het niet, maar er zijn heel veel mensen die het wel redden. Jij kan bij die laatste groep horen. Blijf hier bloggen, zodat we je kunnen volgen en steunen. Je kan het! Zet hem op Joanne! - Wanda (zus van Brigitte)

Unknown zei

Ik wens je alle succes met het stoppen van alcohol. Met wilskracht lukt alles!!! Heb je wel medicijnen?? Ineens cold turkey stoppen met alcohol kan gevaarlijk zijn zonder hulp. Sorry, ik wil je niet ontmoedigen maar heb het meegemaakt van een Engels stel die dan diazepam kreeg voor de eerste paar dagen.
Iig veel succes

Unknown zei

Radjes Rajes ik heb met alcohol zelf geminderd door in 3 dagen met bier af te bouwen. En voor gister was ik al 16 dagen nuchter. Dankjewel voor je succes wensen.

Christian Scholl zei


Joanne ik ben ook hartstikke trots op je en vind het een hele goede stap in de juiste richting. Ook ik leef bewust een alcoholvrij leven want het is waar wat men zegt , alcohol maakt echt veel meer kapot dan je lief is! Ik zal jou blog ook zeker blijven volgen en je met raad en daad terzijde staan wanneer je dat nodig hebt. Ga zo door!Sterkte en groeten Chris.